KORYČANY 26.5.2012
Dne 26.května 2012 pořádal brněnský Klub přátel kolejových vozidel (KPKV) jízdy parních vlaků na 5 km dlouhé trati z Nemotic do Koryčan, kde byla pravidelná osobní doprava zastavena již někdy v 80tých letech minulého století. V současné době je trať jen občasně využívána pro svoz jednoho či více vozů s dřevem z místní pily, která se nachází v bezprostřední blízkosti nádraží v Koryčanech.
V sobotu jelo celkem 5 párů vlaků do Nemotic a zpátky, vedených vždy parní lokomotivou 213.901 (1435 BS200, ČKD 1951). Cestující se mohli svézt ve voze Blm, nebo v jednom ze dvou vozů řady 020. U depa v Koryčanech pak byly vystaveny motorový vůz M240.0113, lokomotiva Ldh 135 038, a starý motorový vozík Vm. Na plošině této drezíny bylo vystaveno kolejiště s provozem všech 5 lokomotiv a 15 vozů, doplněných o letáčky a prodej filmu a pohlednic Muzea průmyslových železnic, v jehož sbírkách jsou předlohy všech vozidel na kolejišti se pohybujících.
Provoz byl zahájen po asi hodinové připravě kolem deváté hodiny a ukončen byl až po příjezdu posledního vlaku do Koryčan v 19 hodin. Počasí vyšlo, modely nasvícené sluncem působili lépe než v přítmí pokoje. Jediným problémem byl vítr, který asi 10x za celý den zafoukal natolik, že převrátil nejvyšší vozy (zetku a píňák). Závada na výhybce ú4 byla ihned odstraněna. Kolem 17 hodiny byla odstavena lokomotiva BN30R, které se v oblouku kolem depa rozsypala převodovka. Soupravu kiplor následně převzala spolehlivá BN30 s novým pojezdem.
Kolejiště bylo z Brna a zpět dovezeno stylově - vlakem při návozu vozidel na/z akce. Sobotní výstavu lze hodnotit kladně - a to jak z pozitivního ohlasu diváků mladých i starých, tak i z relativně bezproblémového celodenního provozu, během kterého mašinky i kolejiště samotné dostali bezesporu pořádně zabrat. :-) Jednalo se vlastně o první výstavu tohoto kolejiště vůbec.
Více fotografií z výstavy najdete ve fotogalerii 2012.
Foto i text: Vlakofil 6/2012
________________________________________________________________________